maandag, september 11, 2006

¡Nieuw huis!




Ja, ja, het is ons weer gelukt.
We hebben een fantastisch huis gevonden hier in Granada voor ons alleen.
Ik hoop dat het me lukt de foto´s erop te krijgen, want jullie gaan echt jaloers zijn!!
Het huis ligt een kleine kilometer van het centrum van Granada, maar veel dichter bij de scholen waarin we gaan werken.
We hebben 2 slaapkamers en twee badkamers - goed nieuws voor de bezoekers, die dus geen hotel moeten zoeken hier.
Er stond alleen een bed zonder matras en een tafel en vier stoelen in, dus wij hebben zowat alle markten en winkels in Granada gezien op zoek naar meubels en keukengerief.
Was ook een leuke manier om hier alles te leren kennen...

Vandaag wordt een spannende dag : de eerste schooldag voor ons.
Ik (eva) heb er al twee uur Spaans op zitten.
Ik kan vanaf perfect nu in de verleden tijd spreken;-)
School begint straks om 12u30 tot ongeveer 17u30.
De volgende keer meer over ons werk dus.

Wat hebben we al geleerd over Nicaragua?
- Dat er toch wel veel muggen zitten en ik vooral s morgens gestoken word als ik zonder muggenspul dringend naar het toilet moet.
- Dat je hier een meter in de lucht springt als er electriciteit en water is!
- Dat, als er geen electriciteit is, ook geen water, want de pompen draaien op electriciteit...
- Dat het heel stom is om dus een wekker op electriciteit te kopen!!!

Verder leren we hier stilletjes aan de andere vrijwilligers kennen en hebben we al twee Nica-vrienden : Jose en Martina !

Muchos besos de Granada, Nicaragua