zondag, februari 25, 2007

Laatste schooldag

Het einde is in zicht, over 2 weken zijn we al weer gewend aan regen en wind, veel verkeer en Belgische pintjes.

Donderdag was mijn laatste schooldag (schrijft Eva).
Een groot afscheidsfeest werd georganiseerd, echt wel tof!
Kinderen hadden versjes, liedjes en dansjes voorbereid.
Ze sleurden me mee op de dansvloer en ik moest met een van de 13jarigen dirty dancing dansen. Hylarisch! Vooral omdat hij het veel beter kon of durfde dan ik...
Elke leerling van de school kwam me persoonlijk een knuffel, kus en tekening geven.
En diegene die mij een beetje kennen, kunnen zich de traantjes wel al voorstellen.
Daarna werden de kinderen naar huis gestuurd en was er afterparty met de leraren en vrijwiligers.
We krijgen Vigoron voorgeschoteld. Een typisch Nicaraguaans gerecht met gebakken varkenshuid. Ik had er mij nog nooit aan gewaagd, maar het bleek te eten...

t Was een mooi afscheid van een heel mooie periode...
En toen ze me vroegen of ik ooit nog eens terug zal komen, zei ik zonder veel nadenken : Natuurlijk!
¡Tot over een paar jaar, chavalos!